sobota 24. října 2015

Projekt Ceske Televize Ctyri v tom: Moje postrehy

 

    Pamatuji si prvni radu "Ctyri v tom", poradu Ceske televize, a jak jsem si rikala, ze tohle mozna budu ja za deset let. No, trvalo to mnohem mene nez deset let. Ctyri v tom shledaly velky uspech a momentalne bezi treti rada. Ja jsem prave videla ctvrty dil a bylo docela fajn videt, jak ziji jini lide a jak jine zeny podstupuji tehotenstvi. Pary jsou opravdu zajimave a jejich pribehy taktez.

1. par - Pavla a Mark

- S Pavlou mam spolecne to, ze jeji manzel (nebo pritel?) je cizinec. Musim rict, ze v dalsim se moc neshodneme. Pavla je takova ta "prirodni" maminka. Je zastankyne domacich porodu, coz je jedna z veci, kterou ja osobne nechapu. Na druhou stranu je to kazdeho vec. Ja jsem opravdu stastna, ze nemusim rodit jako africka zena, ze budu mit zazemi a odbornou peci. Od toho preci medicina je. Pavla napriklad ani neuznava ultrazvuk a rika, ze i kdyz detatko bude postizene, tak si ho necha. Coz je urcite sympaticke. Dalsi vec kterou neuznavam je neockovani deti. Pavlin syn totiz zadne ockovani nema a podle Pavly mit nebude. Napriklad jsem nevedela, ze v Cesku deti nemohou navstevovat skoly, skolky, krouzky, pokud nejsou ockovane. To mi prijde proste hrozne smutny. Vzdyt to dite nebude mit zadne kamarady! Nikdy nezazije skolni vylet. No, proste s Pavlou bych si toho moc rict nemela. Pavla je ovsem hrozne pozitivne naladena, to se mi libi. Celkove to tehotenstvi si spise uziva, nez preziva. A rodit bez epiduralu obdivuji. Nakonec se vsechno podarilo a Pavle se narodilo zdrave miminko a ze vsech tech maminek a miminek nakonec paradoxne mela nejlehci porod.

2. par - Eva a Vasek

- Tak s Evou mam zase spolecne to, ze taky mela dvojcata. Narodily se ji dve krasne holcicky. Eva zije s vyrazne starsim partnerem, ale neni to nijaka naivka a plne si uvedomuje, ze za par let bude jeji manzel stary pan, ktery se nebude moci postarat o jejich potomky. Eva ma totiz z predchoziho vztahu chlapce a ze soucasneho vztahu jeste holcicku. Musim rict, ze Eva je hodne silna zenska. Bohuzel, zije v podminkach, ktere jsou pomerne alarmujici. Maji jen takovou malou chaticku, dve loznicky a sprchu v kuchyni. Ano, takhle zije rodina o sesti clenech. Docela mi bylo lito jejiho nejstarsiho syna, protoze to vypada, ze ten hodne trpi. Podle komentaru na internetu je Eva asi nejsympatictejsi ucastnice. Ja musim rict, ze ackoliv je to sympaticka zena, jsem rada, ze nejsem v jeji situaci a nikdy jsem uplne nerozumnela zenam, ktere ziji s muzem o dvacet let starsim.

3. par - Veronika a Milos

- Tak tohle byl muj nejmene oblibeny par. Proste mi vubec povahove nesedla hlavni hrdinka. Ja vim, ze spousta zen si projde peklem kvuli muzum, ale ve spouste pripadech to je i jejich problem. Veronika ma  za sebou dva potraty a celkove tedy byla tehotna sestkrat. V jejich 28 letech je to celkem slusny vysledek. Samozrejme nechci ji soudit. Podle toho co rikala, tak si asi dite take prosla slusnym peklem a disharmonii v rodine. Je videt, ze toho ma nalozeno take pomerne dost. Jeji Milos mi byl pomerne sympaticky a pro rodinu by se roztrhal. Ale jak rikam, jejich pribeh pro me byl tim nejmene zajimavym, ale na druhou stranu by ho urcite nekdo pokladal za ten nejzajimavejsi,

4.par - Katerina a Radek

- Moji favorite a par, se kterym bych si rozumela ja i muj manzel. Kacenka je lekarka a tudiz zastava tradicni medicinu, stejne jako ja. Dale je to zena cinu, a ackoliv tohle ji je ruzne na diskuzich vycitano, ja si myslim, ze spousta lidi jeste uplne neni ok s raznou zenou, ktera dava prikazy. Kacenka je proste aktivni. Jeji manzel, stejne jako ona, je z dvojcat. To mi prijde jako uzasna nahoda. Taky se mi ale libilo, ze ackoliv Katka je go-getter, tak take rekla, ze se tesi na zivot zeny v domacnosti. A ja taky. Jeji porod a nasledujici tydny pro ni byly asi pomerne narocne. Proste to vypadalo, jako ze mela formu poporodni deprese. Toho ja se pomerne bojim take, ackoliv jsem uplne zamilovana do nasich bobecku.

Jinak takova side note. Vsimla jsem si, ze nektere veci, ktere lidi resi, se resi jedine v Ceske republice. Treba nejake damy na diskuzi resily, ze Katka zije na vesnici a nosi bilou bundu! Takze podle nich lide ze vsi muzou nosit jenom tmave barvy? Nebo jako tohle jsem vazne nepochopila. To mi proste prijde takove typicke ceske.

Tento porad je ke shlednuti na strankach Ceske televize.

2 komentáře:

  1. Tak toto si veľmi rada pozriem, vôbec som nevedela o takom projekte ČT. Mám také tušenie, že teraz sa ma táto téma bude dlhšiu dobu týkať. :) Júlia

    OdpovědětVymazat
  2. Nevím proč, ale tohodle článku jsem si všimla až dnes. Mě právě Pavla s Markem byli nejsympatičtější. Kačenka, jak jí všichni řikali(mě zdrobněliny lezou krkem) mi přišla nejhorší. Jak se chovala když malého porodila, ani vidět ho pomalu nechtěla. Eva s Vaškem m moc neoslovili, jejich malého mi bylo také líto, ostatně pak měl i problémy, které podle mě zapříčinilo narození holčiček. Veronika s Milošem, jo, oni byli asi fajn, Miloš byl sympaťák, bylo vidět, že děti opravdu miluje. Pavla s Markem, jo, třeba s tim očkováním s nima nesouhlasím, al ekdyž jsme ten porod viděla... zjistila jsem, že až jednou budu rodit(pokud se toho někdy dočkám), tak chci rodit přirozeně, bez oxytocinu, epidurálu, v poloze, jaká bude vyhovovat především mě a tam, kde mi miminko hned přiloží k prsu(pokud bude vše v pořádku). Verča

    OdpovědětVymazat

xoxo Mary